čtvrtek 5. ledna 2017

Formát automatického čísla a začátek roku

Začátkem roku je vhodné provést restart formátu automatického čísla.

Například: můžeme mít vlastní objekt – třeba objednávky, smlouvy. Chceme, aby záznam byl ve formátu yyyynnnn. (yyyy – rok, nnnn – čtyřmístná řada). Pro tyto účely využijeme automatické číslo, které bude generovat pořadí.

Pozor na začátek roku, kdy chceme číslovat znovu od pořadového čísla jedna, např. 20170001.

Postup:
  1. na administrátorské úrovni změníme pole Typ dat z automatického čísla na text. Uložíme.
      2. v dalším kroku znovu zvolíme Upravit u Typu dat – z textu na automatické číslo. Objeví se nám tolik žádaná možnost nastavení formátu automatického čísla – viz. obrázek




Dosadíme do pole Počáteční číslo hodnotu 0001.

A máme hotovo.

Může se stát, že administrátor nestihl začátkem roku nastavit automatický formát od jedničky. Co dělat v takovém případě? Jak opravit již dříve vytvořená čísla smluv?

Postup:
  1. Vytvoříme report – vyreportujeme ID záznamu a hodnoty automatického čísla. Vyexportujeme do Excelu.
  2. V Excelu opravíme čísla smlouvy podle potřeby – např. 20170001, 20170002 ... Uložíme jako csv.
  3. Opět v Salesforce změníme typ dat – na text.
  4. Použijeme DataLoader, zvolíme update, namapujeme pole. Protože jsme změnili typ dat na text, DataLoader nám umožní textové pole upravit.
  5. Update byl úspěšný, máme opraveny záznamy dle potřeby.
  6. Znovu nastavíme typ dat – na automatické číslo – pozor: nastavíme zde počáteční hodnotu vyšší o jedna. Tzn. např. 0003.
  7. Nezapomeneme si zaznamenat úkol na příští rok - zretovat formát automatického čísla.


Žádné komentáře:

Okomentovat